Privatlivspolitik

Privatlivspolitik

Denne privatlivspolitik beskriver principperne for behandling af persondata i forbindelse med services fra vores virksomhed. (Trivselsakademiet ) behandler personoplysninger, der håndteres i forbindelse med vores services. En nærmere beskrivelse finder du ved henvendelse til os.

Blandt andet beskrives følgende i denne politik:

  • Hvordan vores virksomhed behandler vores kunders personlige data.
  • Hvilke typer personlig data vores virksomhed kan indsamle om kunderne.
  • Til hvilke formål vores virksomhed kan bruge kundernes persondata.
  • Kunders rettigheder vedrørende de personoplysninger, vi har indsamlet.

Registreringsansvarlige

  • Trivselsakademiet
    Cvr. nr. 44916967

Den ovennævnte dataansvarlige administrerer og vedligeholder kundeoplysninger som beskrevet i denne privatlivspolitik. Hvis den ovennævnte dataansvarlige beslutter at tilbyde sine ydelser under en tredjeparts virksomhed, har Virksomheden ret til at overdrage en kopi af kundekartoteket, også til brug for denne tredjeparts virksomhed. Hvis en privatperson kræver, at deres personlige data kun er tilgængelige for Virksomheden defineret i denne privatlivspolitik, bedes de underrette kontaktpersonen for databehandlingen.

Registerets kontaktperson og kontaktinformation

  • Navn: Trivselsakademiet 
  • Telefonnummer: 22 22 50 24
  • E-mailadresse: Kontakt@trivselsakademiet.dk
  • Adresse: Lille Østergade 2, 1. tv., 7500 Holstebro 

Registerets navn

Kundekartotek

Baggrund og formål med indsamling af personoplysninger

I kundekartoteket indsamles personoplysninger om virksomhedens brugere, så virksomheden kan tilbyde sine ydelser på en korrekt og lovlig måde. Kundens personoplysninger bruges primært til at administrere kundeforholdet og til at holde kontakt med kunden, samt til markedsføring.

Registeret indsamler personoplysninger, som kunden har givet i forbindelse med indgået samarbejde og brug af Trivselsakademiets ydelser, og som anses for nødvendige for at kunne håndtere kunderelationen på en passende måde. I forbindelse med indgået samarbejde bedes kunden om at give følgende oplysninger på sig selv og borgeren der indgåes samarbejde omkring 

  • Navn
  • Telefonnummer
  • E-mailadresse
  • Yderligere information eller ønsker til samarbejdet
  • Samtykke til direkte kontakt via e-mail
  • Samtykke til direkte kontakt via sms
  • Samtykke til direkte kontakt via opkald 
  • Adresse

 

Derudover kan virksomheden gemme følgende oplysninger om borgeren i kundekartoteket:

  • Generelle oplysninger om borgeren vedrørende de ydelser, der tilbydes
  • Hvor mange gange borgeren er mødt/ikke er mødt op til en aftale
  • Yderligere information til at bruge personlige data indsamlet fra kunden under kunderelationen til kundens fordel også i fremtiden.

 

Udover det ovennævnte gemmer virksomheden oplysninger om tidspunktet for indgået samarbejde og kundens identifikator.

 

Registerets almindelige informationskilder

Personoplysninger gives, når en kunde indgår i et samarbejde eller på andre måder indsender personlige data om sig selv eller borger til virksomheden.

Udover det ovennævnte, kan der i forbindelse med tilbuddet om ydelsen, gemmes yderligere oplysninger om kunden, der bruges til at garantere kvalitetsbehandling også i fremtiden. Sådanne oplysninger kan inkludere ydelser og produkter, der er passende for kunden, og andre oplysninger, der er essentielle for kunderelationen.

Derudover kan virksomheden indsamle anonymiserede data om brugerne af dens hjemmeside ved hjælp af analyseværktøjer. Vores virksomhed forbeholder sig også retten til at bruge cookies på hjemmesiden, som kan blokeres typisk gennem browserindstillingerne.

Overdragelse af personlig data

Udlevering af data skal altid udføres i overensstemmelse med lovgivningen.

Personoplysninger må ikke overdrages til tredjeparter, medmindre en dataansvarlig, der arbejder i virksomheden, begynder at udøve deres erhverv for en tredjepartsvirksomhed. I den nævnte situation kan den afgående dataansvarlige få overdraget en kopi af kundekartoteket, så den dataansvarlige også i fremtiden kan betjene sine kunder på en passende måde.

Udover hvad der er angivet heri, kan personoplysninger overleveres til myndighederne efter anmodning i overensstemmelse med loven. Registeret er opbevaret og beskyttet på en sådan måde, at uautoriserede parter ikke har adgang til personoplysningerne.

Kunden forstår, at deres personoplysninger vil blive behandlet i journal servicen, som vores partner tilbyder. Kunden skal give samtykke til, at deres data kan overføres til tredjepartsdatabehandlere gennem servicen, så længe overførslen af personoplysninger er implementeret i overensstemmelse med EU’s databeskyttelseslovgivning. Det førnævnte inkluderer retten til at overføre personoplysninger til et tredjeland uden for Den Europæiske Union og Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde, så længe kravene i EU’s databeskyttelseslovgivning for overførsel af data er fulgt i alle henseender.

Beskyttelse af registret

Virksomheden har implementeret registrets informationssikkerhed på en generelt acceptabel måde og søger at forhindre uautoriserede parter i at få adgang til både dens teknologisk vedligeholdte datasystemer og dens manuelt vedligeholdte og opbevarede materialer gennem passende tekniske løsninger.

Kun virksomhedens erhvervsdrivende og deres medarbejdere har adgang til oplysningerne i registret.

Ret til inspektion

Kunden har ret til at vide hvilke data der er gemt om dem i kundekartoteket, eller at der ikke er nogen data om dem i registret. Samtidig skal virksomheden også oplyse registrets regelmæssige datakilder, hvad dataene i registret bruges til, og hvem de regelmæssigt videregives til.

En person, der ønsker at kontrollere deres egne data, skal fremlægge en skriftlig anmodning om dette til virksomheden. 

Korrektion af data

Hvis en kunde, når de udøver deres ret til inspektion, for eksempel bemærker mangler eller fejl i personoplysningerne, har kunden ret til at bede virksomheden om at foretage de passende rettelser i dataen.

Andre rettigheder

Virksomheden forbeholder sig retten til periodisk at ændre denne privatlivspolitik for at opfylde sine lovlige forpligtelser.

Virksomheden forpligter sig til frivilligt eller på anmodning fra en kunde der er inkluderet i registret, at rette, fjerne eller opdatere data der er fejlagtige, unødvendige, ufuldstændige eller forældet. Hvis anmodningen om at rette data afvises, vil den registrerede kunde modtage en meddelelse der forklarer årsagerne til afvisningen af anmodningen.

Udover det ovenstående har kunden ret til at nægte virksomheden at behandle deres data til direkte markedsføringsformål.